3.5. Mik a javítási határidők kötelező jótállás alá eső termékeknél?
A) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék (lásd: 3.4. pont) első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.B) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék (lásd: 3.4. pont) meghibásodik és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítása szerint a termék javítható, akkor a vállalkozásnak a korábbi szabályoknak megfelelően ezután is törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. Ennek célja, hogy a vásárló tudja azt, hogy meddig kell a terméket nélkülöznie. A tájékoztatást a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon kaphatja meg legkésőbb a javításra átadástól számított 15. napon.C) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket (lásd: 3.4. pont) 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, tehát a fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.D) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék (lásd: 3.4. pont) a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik. Tehát nem azt értjük rajta, hogy a termék háromszor ugyanazt a hibát produkálja pl.: 3-szor elromlik a kapcsoló, hanem 3-szori hiba függetlenül attól, hogy összefüggnek-e, pl.: elromlik a kapcsoló, rossz a motor, kiszakad a vezetékHa a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.
4.2. Tájékoztató - vásárlástól való elállás esetén elállási minta
Címzett: Otthon-Barkács-Kreatív Photoline Kft. postai cím: 1143 Budapest, Gizella út 22A, e-mail cím: szerszam@inch.huAlulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ………………………………………………………… A fogyasztó neve: ……………………………………………………………………………………………………A fogyasztó címe: …………………………………………………………………………………………………… A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (ha online bankkártyával fizettél, hagyd üresen, akkor az eredeti fizetés szerint juttatjuk vissza a pénzt) : ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………A fogyasztó aláírása: (papíron tett nyilatkozat esetén) ………………………………………………………………………………… Kelt:
3.8. A jótállás érvényesítéséhez szükség van a termék csomagolására?
A gyakorlatban számos vállalkozás jogsértő módon megköveteli a termék eredeti csomagolásának megőrzését a jótállás érvényesítéséhez. A 2021. január 1-jétől érvényes szabályok egyértelműen kimondják, hogy a jótállási igény érvényesítésének nem feltétele a termék csomagolásának megőrzése. Tehát a csomagolás hiányában is érvényesíthető a jótállási igény.