3.11. Hova viheti a fogyasztó a terméket, ha a vásárlást követően meghibásodott?
A 2021. január 1-jétől vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a jótállási igény érvényesítésének helye lehet a vállalkozás székhelye, telephelye, fióktelepe és a javítószolgálat is. A fogyasztó döntheti el, hogy melyikhez fordul kijavítás iránti igényével. A módosítás célja az volt, hogy elkerülhető legyen az a gyakorlat, hogy a jótállási igény intézését a vállalkozás a székhelyére teszi, így például egy békéscsabai fogyasztónak a budaörsi telephelyre kellene utazni a jótállási igények intézése érdekében.
3.4. Kötelező jótállás esetén mik a jogszabály által meghatározott "sávos" értékhatárok?
A kötelező jótállási idő függ a termék árától.Azon termékekre, amelyek eladási ára 10.000,- Ft, vagy az alatti, kötelező jótállás – jogszabály alapján – nem vonatkozik, ugyanakkor a fogyasztót megilletik a kellékszavatossági jogok.10.001 - 100.000 Ft eladási ár esetén a kötelező jótállás 1 év.100.001 - 250.000 Ft eladási ár esetén a kötelező jótállás 2 év.250.000 Ft felett a kötelező jótállás 3 év.
5. ÚJDONSÁGOK A SZAVATOSSÁGI ÉS JÓTÁLLÁSI ELŐÍRÁSOKBAN