2. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG
Kérem, olvassa el alábbiakban részletezett jogait.
4.1. Mik a fogyasztó lehetőségei, jogai, ha szeretne elállni termék vásárlásakor?
A fogyasztó elállási jogáról, lehetőségeiről minden itt leadott megrendelés esetén tájékoztatást nyújtunk, melyet a rendelés leadását nyugtázó automata visszaigazoló e-mailben elküldünk. E tájékoztatás itt is elolvasható, mely az alábbiak:Alább nyújtunk tájékoztatást a fogyasztónak minősülő elállási jogával kapcsolatban, melynek szabályait a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 20-29. § rendelkezései állapítják meg.Elállási jog termék vásárlása esetén illeti meg a fogyasztót, ezen jogával élve a fogyasztó a szerződést egyoldalúan, visszamenőleges hatállyal szüntetheti meg.Fogyasztó 30 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az átvétel napját követő 30 napon belül elküldi elállási nyilatkozatát.A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.Az átvétel napjának: több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napját kell tekinteni.Az elállási vagy felmondási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie. A visszatérítést mindaddig visszatartjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket.Ön köteles számunkra a 1143 Budapest, Gizella út 22a címre a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.A fogyasztó az elállási jogát a mellékletben található, elküldött minta (elallasi-minta-photoline.pdf) felhasználásával vagy az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján gyakorolhatja. Az elállási nyilatkozat érvényessége nem függ konkrét formai követelmények megtartásától (még írásbeliségtől sem), azonban rendelkezésre bocsátottunk egy, a jogszabály által meghatározott tartalmú nyilatkozat-mintát, amely segíti a fogyasztót e jogának gyakorlásában.A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási vagy felmondási jogát a jogszabály előírásainak megfelelően gyakorolta. Továbbá Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.Az elállási jog nem illeti meg minden esetben a fogyasztót, mivel a Korm. rendelet 29. §-a - a felek eltérő megállapodása hiányában egyes termékek vonatkozásában - kizárja e jog gyakorlását. A kormányrendeletben szereplő termékek és szolgáltatások közül az alábbi termékek vonatkozásában:- Az elállási vagy felmondási jog hiánya olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.- E kivételszabály körébe a fogyasztó személyéhez kötött, illetve a fogyasztó egyedi utasításai alapján egyediesített módon vagy kifejezett kérésére előállított termékek tartoznak.- Az elállási vagy felmondási jog hiánya olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
3.10. Szakvélemény szükséges-e, és kérése esetén mik a kötelező tartalmi elemei?
A szavatossági és jótállási igény érvényesítéséhez a szakvélemény kérése továbbra sem kötelező előírás például egyszerű megítélésű, vagy a vállalkozás által nem vitatott esetekben. Ha a vállalkozás azonban azt állítja, hogy a fogyasztó okozta a termék hibáját, tehát a hiba a nem rendeltetésszerű használat miatt keletkezett a terméken, akkora hiba okát a vállalkozásnak kell bizonyítani szavatosság alá eső termékek esetében, a vásárlástól számított hat hónapon belül, majd ezt követően másfél évig a fogyasztónak kell bizonyítani. A bizonyítás a szakvéleménnyel történik. A jótállás esetében a teljes idő alatt a vállalkozás bizonyít, tehát a szakvéleményt a vállalkozásnak kell kérni. A 2021. január 1-jétől amennyiben minőségi kifogás merül fel, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti jogvita megoldása érdekében készül szakvélemény, akkor a jogszabály rögzíti annak a kötelező tartalmi elemeit, azért, hogy a rendeltetésszerű használat bizonyítása ténylegesen megtörténhessen.A szakvélemény kötelező tartalmi elemei: megrendelő neve és címe; üzlet neve és címe; vizsgálat tárgya; vizsgálati díj összege; vizsgálati díj fizetésére kötelezett; termék beérkezésének időpontja; vásárlás időpontja; minőségi kifogás bejelentésének időpontja; fogyasztó kifogása; vizsgálati módszerek; vizsgálat megállapításai indokolással ellátva; tájékoztatás; egyebek.